esmaspäev, 16. november 2015

Jaan Mikweldt- "Vaikne suvi vanaema juures"



  No, ei saa ju magama minna kui oled just lõpetanud ligi 400 lk raamatu lugemise, mis on nii põnev ja kaasahaarav! Alguses ma täitsa ehmatasin. Arvasin, et autor hakkab ümber kirjutama armastatud mängufilmi "Siin me oleme." Keerasin ja pöörasin raamatut, mida rohkem edasi lugesin, seda enam viis see mind selle filmi maailma, kuni ühelt maalt taipasin, et asi on ikka minu mõttemaailmas. Ilmselt igatsen mängufilmi taasnäha, kuigi olen seda tonttebkuipalju kordi näinud. Aga julgen soovitada neile kes seda mängufilmi armastavad, lugeda seda raamatut!

  Üle pika aja tunnen esimest korda et tahaks raamatu järge lugeda. Tahaks teada kuidas nende tegelaste elu edasi läheb, kuidas suhted kujunevad, kuidas möödus järgmine suvi maal vanaema juures. Algul raamatut kätte võttes ei suutnud ma teemaatikat ja kaanekujundust kuidagi seostada, tundus eksitav. Kuid raamatusse sisse minnes üha rohkem tajusun kui hea kujundus kaanel on, kui hästi sobib sisuga. Kuigi ka raamatu pealkirja vastus peitub alles lõpus ja kaanepildi sobivus samuti. Samas sellel ei pea järge tulema, jääbiki ruumi fantaasiateks ja inimene saab ise ette kujutleda tegelaskujude saatust. Ühesõnaga ma olen üliõnnelik selle kingituse üle, kallis Anne- Mari. Aitäh, aitäh! :)

  Kui hakkasin mõtisklema, et kelle pseudonüüm võiks olla Jaan Mikweldt, siis asja uurides sain targemaks ja jagasn seda meeleldi ka teiega.

****************************************************

Novembrikuises Eesti Naises ilmus pikk ilus intervjuu Jaan Mikweldtiga, autor Inge-Helene Pello.
Muuhulgas saame teada Jaan Mikweldti suure saladuse - et tegu on hoopis daami, mitte härrasmehega. Pildil on tema autoportree koos Pegasusega.
Ajaloolise tõe huvides kopeerin kogu selle pika ja ilusa loo siia. Justkui nekroloogiks...
**
Kes on kirjanik Jaan Mikweldt?
Lugejad on kindlasti juba aru saanud, et tegelikult olen ma naisterahvas ja Jaan Mikweldt on mu pseudonüüm. Nimi tuleb mu vanaisalt, kelle eesnimi oli Jaan ja kes ootas väga pojapoega, et oma nimi talle edasi anda. Sündis aga saatuse pilkena tüdruk. Noh, nüüd saab vanaisa siis sedagi.
Perekonnanimega on lugu veidi keerulisem. Nimelt lõppes mu vanaisa nimi a-ga, kui mu isa aga peale sõda Norilskis vangis oli, teatati talle: "Misasja? Meesterahva nime lõpus ei käi a. Võtad kunagi naise, siis tema on a-ga." Eestis see aga teatavasti nii ei ole ning jäimegi minu ema ja mina ilma a-ta. Kõhklesin kaua, kas võtta oma või vanaisa nimi, kuid siis otsustasin, et kõige õigem on teha kirik keset küla ja võtta nimi, mis oli meil enne eestistamist.
Kas olete alati tahtnud kirjanikuks saada?
Tõelise kodulinna patrioodina tahtsin kõigepealt minna muidugi raudteetööliseks. Olin siis kolmeaastane, isa unustas lõunale tulles värava haagist lahti ning mina kasutasin loomulikult kohe juhust. Mäletan, et kui jõudsin ristteeni, siis mõtlesin: "Kas lähen nüüd vasakule, ema tööle (postkontorisse) või paremale, isa tööle (veduridepoosse)?" Võitis veduridepoo. Nagu pärast vanemad kaebasid: "Küll hüüdsime, palusime tagasi tulla - ei kuula, vaatab tagasi, naerab ja jookseb edasi." Ei aidanud muud, kui isal tuli jalgratta selga hüpata ning mind tagasi tuua. Seda, mis järgnes, ma enam ei mäleta (vist ei olnud tahtmist meelde jätta). Muide, sellel päeval oli ka pilte tehtud. Pildistamist ma ei mäleta, aga foto peal olen ma küll sobivalt kahtlase ja kavala näoga, ju oli mul juba siis ärajooksmine plaanis.
Esimeses klassis tahtsin saada muidugi õpetajaks, nagu ka enamus mu tuttavaid. Nimelt meeldis mulle hirmsasti hindeid panna, muust õpetajakutse juurde kuuluvast ma suurt ei hoolinud.
Kuskil kuuendas-seitsmendas klassis valiti mu ema kohtu kaasistujaks (ehk kaasanoogutajaks, nagu ta ise ütles). See kohtuasi hakkas mind huvitama. Kuid siis tuli vahepeal keemia, mis oli minu jaoks väga kerge ja põnev nagu ristsõnad. Ka oli mul toona väga tore ja entusiastlik õpetaja, nii et üheksandas klassis õppisin ma olümpiaadide jaoks anorgaanilist keemiat juba ülikooli programmi järgi. Aga siis läks see õpetaja ära ja polnud enam kedagi, kes mu huvi oleks üleval hoidnud. Ka hakkasin mõtlema, mis minust edasi saab. Jätkata tahtsin kindlasti ainult Tartu Ülikoolis, ikkagi kõige vanem ja soliidsem kõrgkool, õpetajaks saada ei tahtnud aga enam üldse. (Palun väga haleda häälega vabandust kõikide mu endiste õpetajate ja praeguste õpetajatest tuttavate ees!) Siis meenus varajasem huvi juristi elukutse vastu ja läksingi juurat õppima.
Kuidas leidsite tee kirjutamise juurde?
Minu esimesed teosed valmisid siis, kui ma kirjutadagi ei osanud. Nimelt oskasin ma toona juba joonistada, vähemalt enda arust ning kõiki seiklusi sai ju sedamoodi jäädvustada. Harilik vihik, joonistasin kas sulepea või pastakaga, pildid olid umbes tikutopsi suurused ja las käia. Joonistused olid väga toredad, mäletan siiani ühte pulmapilti. Pruut oli väga uhke, lipse ja linte täis, peigmees polnud üldse nii huvitav, aga käis paratamatult pruudi juurde. Kahjuks lõppes ta keha millegipärast juba kusagil pruudi rinna kandis otsa (pead olid siiski enam-vähem ühekõrgusel), kuid sellest polnud suurt muret: nimelt venitasin ma jalad hiiglapikaks, et ta pruudiga ikka ühel tasapinnal seisaks. Nii et proovige seda ülimalt pikakoivalist peigmeest ette kujutada.
Siis tuli kool, kirjatähtedega kirjutama õppimine. Mäletan ka, et alustasin kahte raamatut, mõlema peategelaseks millegipärast poisid, ühte sain valmis vist kaks, teist neli leheküljepikkust peatükki, siis jäid pooleli. Kirjutada oli minu meelest liialt aegavõttev, jätkasin nn. koomiksitega, ainult et nüüd lisandusid neile ka sõnad, asjade kohta, mida joonistada ei saa. Praegugi vaatan, et kirjeldada ma eriti ei viitsi, maastiku, ruumide ja isegi peategelaste välimuse kohta panen kirja ainult paar sõna kui sedagi.
Esimesed tõsised jutud kirjutasin keskkoolis. Need olid loomulikult suurest ja paksust armastusest ning tagantjärele lugedes väga naljakad. Õnneks oli mul niipalju aru peas, et neid võõrastele ei näidanud.
Pärastpoole kirjutasin ikka vahetevahel mõne jutu, aga üksnes endale, avaldamisele ma ei mõelnudki. Kaheksakümnendate aastate lõpus saatsin siiski ühe käsikirja romaanivõistlusele. Jälgisin suure hoolega, et käsikiri ikka klassikalise romaani nõuetele vastaks ja tegelased pidevalt areneks ning näe, romaan leidiski väljatoomist, źürii soovitas autoriga ühendust võtta. Kuid kuna toona oli teatavasti väga huvitav aeg, jäi ühendus võtmata (vähemalt nii mulle meeldib mõelda). Kompensatsiooniks kirjutasin kolm klassikalist kriminulli, mis trükiti järjejutuna kohalikus lehes, üks neist tõlgiti ka vene keelde. (See kõlab väga soliidselt ja võimaluse korral uhkeldan sellega alati.) Siis aga tuli üheksakümnendate algus, hunnikutes laipu ja igasugu muid kriminaalseid vahejuhtumeid ning kriminullid muutusid mulle tüütavaks. Neid ei loe ma praegugi, ainukesteks eranditeks on Darja Dontsova ja meilt Kättemaksukontor. Seal on selgesti aru saada, et autor ei võta kõiki neid koledaid ja ebareaalseid mõrvu tõsiselt, kirjutamine on talle parasjagu lõbus naljategemine. Kui aga autor pingutab kogu hingest, et kirjutada väga tõsist ja verist lugu, milles uurija ahastab koleda kuriteo ja õnnetu ohvri pärast, siis minu jaoks on see võlts, vähemalt minu töötamise ajal pole ette tulnud ühtegi sellist kriminaalasja.
Kuid aitab sellest, ega suurt rohkemat polegi öelda. Kui pensionile jäin, hakkasin jutte ka avaldada andma, sest ma lihtsalt ei oska ilma tööta olla ning muud ma enam teha ei saa.
Teie raamatud hõlmavad palju huumorikasutust. Võib-olla räägiksite lähemalt oma huumorisoonest?
Huumor on mul külge harjutatud. Ja ma arvan, et sellega saab hakkama igaüks.
See oli kooliajal, kui läksin onunaise sünnipäevale. Seal oli ka ta sõbratar Silvia Rannamaa kes jutustas, kuidas ta ostnud endale uue kapi. Kapp oli igati ilus ja hea, aga kui see korterisse toodi, selgus kurb tõsiasi: kapp ei mahu kuidagi ära, küll ta jäi ette uksele, küll jäi elektrilüliti tema taha ja nii edasi. Proua Rannamaa oskas seda väga humoorikalt jutustada, kõik naersid suure häälega, mina muidugi ka. Pidasin kõik hoolega meeles ning järgmisel päeval püüdsin võimalikult täpselt sõbratarile edasi anda. Kuid tema ei naeratanud kordagi ja kui olin lõpetanud, küsis: "Kus see nali siin oli?" See jäi mulle hinge, mõtlesin, miks naerdi siis, kui Silvia Rannamaa seda rääkis, minu ülesastumine aga lõppes fiaskoga. Hakkasin oma jutule tasapisi juurde lisama kõnekäände, ootamatuid võrdlusi ja üldse kõike, mis võiks inimestele nalja teha. Nii see läks, teatavasti teeb harjutamine meisriks.
Mida leiab lugeja Teie raamatutest? Kuidas kirjeldate oma raamatuid?
Kirjutan puhtalt seda, mida nimetatakse meelelahutuskirjanduseks, mis oleks hea ja kerge lugeda. Mingit sisulist sügavust ega alltekste ei tasu sealt otsida, neid lihtsalt pole.
Ma ei saa öelda, et spetsiaalselt, aga just sellisest kirjandusest on mul varemalt puudus olnud. Kui ikka tuled töölt, väsinud nagu loom, jalad käivad risti all, terve päeva oled kokku puutunud ainult negatiivsete emotsioonidega ning tahad enne magamajäämist midagi lugeda, siis sa ei ole lihtsalt võimeline tõsisemat teksti jälgima, vaid tahad midagi meelelahutuslikku, soovitav veel, et lõbusat.
On olemas kirjanikud, kes pingutavad hirmsasti kõrget kultuuri teha, kartuses, et muidu äkki rahvas ei pea neid piisavalt peeneks, kui nad ikka mõne -ismiga ei tegele. Mina tean küll ainult eesti autoreid, kuid eks neid ole kõigil rahvastel, pole lihtsalt eesti keelde tõlgitud ja õigus kah. (Ärge nüüd lootke, et mõne nime nimetan!) Pole midagi tüütumat, kui selline väljapunnitatud "kultuurne" kirjandus. Selline ma küll olla ei taha, parem siis üldse mitte kirjutada.
Loomulikult ei maksa nüüd arvata, et ma nn. tõsist kirjandust üldse ei loe. Kui nüüd järele mõtlema hakata, kuulubki enamus mu lemmikuid vääriskirjanduse hulka, igal asjal on lihtsalt oma aeg. Tunnistan ausalt, et oma lemmikute tasemeni mina ei ulatu, seega pole mõtetki pingutada ja sügavmõttelist pahna toota. Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde.
Kes on Teie eeskujud/lemmik-kirjanikud?
Seda on vist küsitud kõigi kirjanike käest ja tavaliselt on vastuseks olnud ülimalt soliidsed loetelud. Mina aga teen taas pähe väga erudeeritud näo ja mainin, et minul lemmikuid ei ole. Või õigemini, lemmikuid on nii palju, et nagu öeldakse "enne läheb issanda päike looja, kui ma nende üleslugemisega lõpule jõuan."
Lemmikkirjanikud olid mul viimati keskkoolis. Siis lugesin hoogsalt Strugatskeid (eriti meeldis "Raske on olla jumal"), Bulgakovit (õigupoolest peaks tema küll lemmikteoste alla liigitama, peale "Meistri ja Margarita" ju muud eesti keelde tõlgitud polnud), Bradburyt... ei lõpetan parem ära, muidu ei saa jälle enam pidama. Veel mainiksin siiski ära Irving Stone'i, kellest sattusin tõelisesse vasikavaimustusse ja lugesin läbi kõik ta saadaolevad raamatud ("Elujanu" näiteks ei pannud öö otsa käest ära, kuni lõpuks läbi sain).
Kaheksakümnendatel läksin valivamaks, lemmikautorite asemel tulid lemmikraamatud. Ülikooli lõpus sai hoolega loetud Mihkel Muti "Keerukuju", hiljem "Elu allikad", sama autori "Hiires tuules" aga ei meeldinud mulle üldse ja ausalt öeldes ma ei teagi, miks. Kõige vapustavam oli siiski Viivi Luige "Seitsmes rahukevad", kus nii ilmumise aeg kui ka sisu läksid minu jaoks ideaalselt täppi. Aga kohe oli ka häda käes: ootused olid nii kõrgeks aetud, et "Ajaloo ilu" jäi minu jaoks puudulikuks, kuigi ka see oli põhimõtteliselt hea raamat.
Siis tulid üheksakümnendad ja mina ainult lugesin,peale uute raamatute tuli ju läbi võtta ka need, millest ma lapsepõlves ainult kuulnud olin. Nii saigi kätte haaratud kõik: Tarzanist Orwellini ja Ecost Conanini. Enam mul erilisi lemmikraamatuid ei tekkinud, lugemist oli lihtsalt nii palju ja võibolla olen muutunud ka mina.
Pildist
Ka selle pildi juurde käib kirjanduslik lugu.
See oli kuskil kümnendas või üheteistkümnendas klassis, kui meil kästi kirjutada sonett. Alguses ei tahtnud midagi välja tulla, aga siis lugesin hulgem Underit, istusin maha ja kirjutasin ühe hooga kuus sonetti. Valisin enda arust välja kõige parema, nagu hiljem öeldi, looduseleegia, ülejäänud aga andsin sõbrataridele: võtke kui tahate ja jagage omavahel, rohkem ma küll kirjutada ei viitsi.
Sain oma soneti eest viie miinuse ja olin suhteliselt rahul. Pauk tuli aga siis, kui anti tagasi hilinejate sonetid, nende hulgas ka üks minu oma. Õpetaja ütles, et see olevat meie sonettide hulgas parim, lihtsalt suurepärane. Oi pagan, kuidas ajas hinge täis! Ja kõige hullem, et süüdistada polnud kedagi peale iseenda, ma olin ise esimesena valinud ja selle parima soneti ise vabatahtlikult ära andnud. See tegi veel kõige tigedamaks.
Muidugi tuli mul siis taas tuhin peale ja hakkasin luuletusi kirjutama, sellest millest minuvanune ikka: hirmus suurest ja hirmus ilusast armastusest. Õnneks läks see hoog mul peatselt üle, nagu tunnistab ka antud pilt.
(Muide, sõnad "... mine parem voodi ja maga", tulevad sellest, et mul polnud siis kunagi aega oma und täis magada ja vaevlesin selle pärast kangesti, eriti loomulikult hommikuti.)
Luuletus
Hõljudes Parnasose udude ulmis, ümber kus kõik on nii säravalt sulnis.
Ei tähele pane poetess seda, et ennast võiks hoopiski häbeneda.
Pegasos on lombak ja silmistki pime, noh ja siis pole mingi ime, et lonkama jääb ka autori teos,
kus puudub väiksemgi mõtteseos.
Selle asemel, et paberit kulutada mine hoopis voodi ja maga!
Intervjuu: Inge-Helene Pello


16.11.2015.a.Mai (minu postituse daatumid)

Kasutaja Kirjastus Kentaur foto.

VAIKNE SUVI VANAEMA JUURES

 0 Google +0  0 Share0

Vanaema Alma elab Laaneserva külast pisut edasi, vanas metsavahimajas. Suvehakul saabuvad talle külla neli lapselast. 
Kata on imekaunis neid, kes püüab poiste pilke ja murrab südameid. Liis on nooruke feminist, kes ei jää hätta ei karate ega vetelpäästega. Elmo on lootusetu naistekütt, kes oma seikluste üle alati arvet ei suuda pidada ning Priit püüab kehastada mõistuse häält – kui see juhtub võimalik olema. Porgandipeenarde rohimine, järves suplemine ja lehm Emmanuelle karjatamine on suveplaanis sees. Seiklused algavad juba enne kohale jõudmist. 
Aga kuulus kirjanik, kes maaidüllis surematut romaaniainest otsib, noor ja ülbe advokaat, tundmatu võimsal mootorrattal ning mitmed teised ootamatud tegelased muudavad vaikse suve kohati lausa ohtlikult seikluslikuks.

pühapäev, 15. november 2015

14.11.2015.a. Kirjandusõhtu Kolhethis

foto: Reet Alev. ülevalt: Heldur Lääne, Eelika Laane, Kiiri Saar, mina, Helle Kirsi, Piret Bergmann, Vallo Hallik, Ott Kilust. alumine rida: Meelis Sarv, Kristel Mägedi, Susanna Saar, Alari Janson ja Maarika Siim


  Eile, 14. novembril toimus järjekordne kirjandusõhtu "Kolhethis". Korraldan Pärnu Kirjandusõhtuid juba kuuendat hooaega ja mõned viimased aastad toimuvad need "Kolhethis".Enne seda korraldasin neid "Maarja-Magdaleena Gildi" majas ja need olid teise iseloomuga. Võib ütelda, et kasvasime luuleõhtutest välja, sest palju ilmub ka proosaraamatuid.

Kristel Mägedi

Kristel Mägedi esitleb oma raamatut „Mitteelamise kunst“. Kristel elab Viljandis, on vabakutseline näitleja, poetess, kunstnik ja muusik. 
 Kristel laulis elusaks minu soneti "Randuja õhtuitk"

Maarika Siim



Maarika Siim esitleb oma raamatut "Sa oled mu peegel/piibel". Maarika elab Tallinnas. Tema loomingut on avaldatud mitmes luulekogumikus ja peos hoiab ta pildil oma debüütluuleraamatut.


Heldur Lääne

Heldur Lääne esitleb oma luuleraamatut "Monoloogid". Heldur elab Põldsamaal ja eile käis ta oma viiendat luuleraamatut Pärnus esitlemas. Meie tutvusime Võtikvere raamatukülas, kus kirjanik Imbi Paju kirjandussündmust korraldab.

"10 minutit hirmu"



Ott Kilusk, Lauri Kink ja Jaanus Mehikas. "Kümme minutit hirmu" unplugged version. Ott võitis kevadel Poetry Slämi Pärnu eelvooru, kus žüriis olime mina, Sven Kivisildnik ja Peeter Helme. Ma loodan, et meie koostöö jätkub, kuna eile nad naerutasid rahvast pisarateni :) Jaanus Mehikas ja Lauri Kink on laulvad näitlejad. 
Videot saate piiluda SIIT.

Sven Kivisildnik

Sven Kivisildnik esilteb oma raamatut "(:)see õige luuleõpik". Sven on kirjanik, poeet, kirjastaja (jne..). Inimene kes on alati nõu ja jõuga abiks. Ma ei oskagi ütelda palju tal raamatuid ilmunud on, aga suurem osa on minul olemas ja loetud. Täielik respekt!

Vallo Hallik, Eelika Laane, Meelis Sarv



Fil ehk Vallo Hallik (rohelises)  tutvustab kirjastuse "Hea Tegu" uusi raamatuid. Vallo on kirjanik, poeet ja kirjastuse "Hea Tegu" omanik. Kirjastus "Hea Tegu" aitab meelsasti noorkirjanikel jalga kirjandusmaailma uksevahele saada.


Kiiri Saar

Kiiri Saar esitleb oma luuleraamatut "Võilillelein" ja viimast romaani " Maja Mineviku tänaval". Kiiril on ilmunud mitmeid raamatuid. Ta on poetess ja kirjanik. Tema tuli kirjandusõhtule lausa Hiiumaalt.


Helle Kirsi ja Pusa

Helle Kirsi ja kunstnik Pusa esitlevad lasteluule raamatut "Kirsikivimaja". Helle on Jõõpre koolis õpetaja ja Pusa Piret Bergmaann kunstnik. Nende koostöös ilmunud raamat sai alles ühe preemia osaliseks. 

Karina- Louisa Puht



Karina Louisa Puht esitles oma Hooandjas hoogu koguvat esikromaani "Võidetud Tüdruk", millele saab julgest hoogu anda SIIN. Aitame noore kirjaniku koolitöö kaante vahele saada!




Eelika Laane (keskel) esitleb kirjastuse "Hea Tegu" raamatuid. Endal tal on ilmunud kaks luuleraamatut ja kahjuks ühe väikse apsaka töttu ta oma teist luuleraamatut esitleda ei saanud.. Eelika tuli kohale Tartust.

Alari Janson

Alari "Papa" Janson  esitleb oma luuleraamatut "Sõnaviisi". "Papa" Alari Jansonil on ilmunud 2 luuleraamatut, 2 laulikut ja proosateos. Tema loomingut on avaldatud ka ühiskogumikes. Lisaks kirjutamisele on Papa muusik ja solist bluusibändis "Rääma Blue". Papa on Eesti parim eestikeelsete tekstide bluusilaulja.

Meelis Sarv



   Õhtut on juhtinud juba aastaid armas ja andekas Meelis Sarv, kellele võlgnen ka suured tänud! Aitäh, Meelis!

   Lisan siia veel mõned huvitavad pildid õhtust. Aga rohkem pilte saate näha mu fb albumist, kus on kenasti ka piltide autorite nimed all. Albumit saate vaadata SIIT.
pisike preili Kilusk oma emme Kaili Viidasega
laulev näitleja Lauri Kink
Ott Kilusk

laulev näitleja Jaanus Mehikas
vahetasime Helduriga (Lääne) raamatuid


meie


  Tänan südamest kõiki imetoreda õhtu eest ja kohtumiseni juba 12. detsembril. Siis tuleb Merca ehk Merle Jääger oma raamatut "Jututulbad" esitlema.
Jaanika, Clavise solist ja hea sõber Raido ja mina Nikolai Lehtlas
telestaar Susanna ja Jaanika
teletüdruk Susanna tantsib Clavise pilli järgi
armas Aime

teletüdruk Susanna ja mina
  Meie läksime seltskonnaga muidugi veel "Nikolai Lehtlasse" oma sõprade bändi "Clavis" kuulama ja õhtu kujunes ikka päris ilusaks. Mõned fotosüüdistused ka siia.


15.11.2015.a.
Mai

Uus tass Portugalist, Portost!



   Eile jõudis minuni tass mille armas Maarika Siim mulle Portugalist tõi. Õigemini tass lusikaga, sest lusikas on komplektis. Kuna kirjnadusõhtul oli nii palju sigimist ja sagimist, ei saanudki ma Maarikat tassiga pildile jäädvustatud. Aga pildi temast lisan ma siia kohe.
   Maarika Siim on poetess, kelle loomingut on avaldatud mõnes ühiskmogumikus ja endal tal on ilmunud luuleraamat "SA OLED MU PEEGEL/PIIBEL", mille illustreeris tema tütar Mirjam Siim, kes täna elab Portos.
Poetess Maarika Siim 14.11.2015.a. Pärnu kirjandusõhtul oma luuleraamatut esitlemas. foto: Vallo Hallik
  Suured tänud, kallis Maarika selle kena kingituse eest! Ma ei tea küll mis seal pudelis on, aga läheb baarikappi, hakkan kollektsioneerima! ;)


15.nov. 2015.a.
Mai

reede, 13. november 2015

Westoffhauseni häärberi saladus 17. peatükk



  17. peatükk

Kui Mari- Liis vastu lõunat silmad avas, tundis ta sõõrmeis sõrnikute lõhna. Miralda-memm armastas sõrnikuid plönnideks nimetada, pikema nimega kohupiimaplönnideks. „Tule nüüd, tütreke kohe sööma. Jõuad hiljem ka hambad ja silmad ära pesta. Plönnid jahtuvad muidu ära ja külmana ei ole need suuremad asjad maista. Minu kadunud ema armastas ikka ütelda, et hommikul tõustes ei tohi kohe voodit ära teha, muidu unehaldjad jätavad su maha ja voodi ei võta sind omakas, sa lihtsalt ei puhka seal välja. Pealegi tahavad ka voodiriided hingata, enne kui sa need kokku pakid ja umbsesse kappi paned. Ka pidavat õnn siis kauem magaja elus püsima. Mine ta paljukest selles küll tõtt on, aga vanad tavad ja teadmised olla ikka kõik tõe pähe loodud. Iseasi kas inimesed neid tõeks peavad ja usuvad.“ Miralda valmistas need kodujuustust, munast, jahust, hapukoorest, suhkrust, soolast ja soodast. Aga ta armastas küpsetada ka erinevaid plönne. Osadele ta pani suhkrut vaid näpuotsaga, maitseks veidi. Küll lisas ta neisse pekiliha krõbuskaid, küll suitsuräime, küll krevette. Ühesõnaga ta armastas ise uusi retsepte katsetada. Ja alati tulid kõik tema küpsetised väga maitsvad välja. Kui Mari- Liis oli toidu suhtes küllaltki valiv, maitsesid kõik Miralda tehtud toidud talle, isegi munapeki kaste, sest ta ei jätnud sellesse ulpima hiigelsuuri ja pooltooreid pekitükke, nagu Mari- Liis koolis lõunaks oli saanud. Memm praadis peki mõnustaeks krõbuskiteks ja rasva valas minema. Või õigemini valas selle eraldi nõusse, ei jätnud kastesse. Ja kastme tegi ta alati paksu, nagu oleks tegu munapudruga. „Aga memm, kas ma ikka tualetis võin enne käia ja käed pesta?“ muheles poolunes Mari- Liis. Miralda vastas talle muigega ja juba nad lasidki hommikusöögil hea maitsta. Kui Mari- Liis peale sööki nõusid pesema asus, hakkas hetathtlik Miralda tegda küsimustega pommitama. Miraldal oli komme söögilaua ääres vaikida ja selle õpetas ta ka tüdrukule selgeks.
„Mida me täna lõunasöögiks teeme? Kas sa kupakartuleid sööd? Tead, kui ma siin üksida elasin, armastasin ma tihti kupakartuleid teha, kõrvale silgu soolvett ja kõht saigi täis. Võis siis määrisin tavalist Eesti võid kupakartulile peale ja rohkem polnudki vaja. Kõht täis ja meel hea. Ja kui magusa isu peale tuli, ostsin taluniku käest maapiima, lasin hapuks minna ja tegin kama. Küll on hüva rüübe ja väga kasulik ka. Tänapäeval on ikka asi väga käest ära, küll sooviatakse inimestel piimatoodetest loobuda, küll ei kannata inimene üht ega teist toitu. Vanasti kasvasid tited ka sooja lehmapiima peal, kui emal piima ei jagunud. Ja kõik olid terved nagu purikad. Toorpiim otse lehma udarast/ nisast ei tekitanud imikule isegi gaase. Tänapäeva toidud on kõik keemiat täis. Ma eelistan siiani taluniku käest produkte osta, tema on veel moodsa sõna järgi ökotalunik. Ma ei ole kunagi pidanud pettuma tema kaubas. Kuidas siis selle kupakartuliga jääb?“ küsis memm uuesti. „Ee-ee, ma ei teagi nüüd....“ vastas Mari- Liis kogeledes, kuna ta ei teadnud mis see kupakartul üldse on. „Aga kama ma armastan küll. Olen isegi seda palju kordi söönud. Aga ma olen kamapulbrit lisanud jogurtisse, mitte hapupiimasse. Väga maitsev sai, palju maistvama kui müsli.“ vastas ta, kuid ei söandanud Miralda käest küsida mis see kupakartul lõpuks on, kartis rumalana tunduda. „Heakene küll! Aga kas sütedel küpsetatud kartul sünnib sul süüa? Tänapäeval küpsetavad koos koortega ja fooliumpaberi sees, aga ma armastan ikka ahjus, hõõguvatel sütedel küpsetada. Mähherdune mõnus õrn suitsutatud maitse jääb juurde.“ „Memm, sa võid väga hästi kupakartuleid teha, sest sinu söögis maitevad mulle väga. Ise sa ütlesid, et süüa tuleb armastusega teha ja seda sa ka kindlasti teed, kuna mulle on siiani kõik su toidud väga hästi maitsenud.“ kiitis Mari- Liis memme. Ühest küljest on see siiras kiitus, teisalt tahtis ta nii väga teada milline näeb välja kupakartul. „Aga ma lähen nüüd mõneks tunniks ära, mul on veid asjaajamisi. Jõuan hiljemalt õhtu kelle kuueks tagasi. Lähen käin tiiru ka Westoffhauseni häärberi juures ära. Ja mõtlesin, et põikan ühte kohta kus mul meeldib aega ajalt omi mõtteid mõtlemas käia. See on minu salakoht. Kui Marelle peaks mind mingil põhjusel otsima tulema, siis ära ütle kus ma olen. Ma tahan tõesti üksida olla.“ palus Mari- Liis, kallistas memme ja läinud ta oligi.
Memm pesi parasjagu kraanikausis kartuleid . Nühkis neid uue pakist võetud nõudepesunuustikuga, et kartulid hamba all hiljem karjuma ei hakkaks, nii armastas ta ise ütelda, kui mõni mulla- või liivatera süües hamba alla jäi. Nimelt armastas ta ise kupakartuleid koos koortega süüa. Märkamatult seisis ta kõrval Marelle, kuna Miralda oli Mari- Liisi lahkudes unustanud ukse lukustamata. „Noh mutt, oled suutnud mu tütre mu vastu keerata jah! Seda ma sulle ei andesta! Kuule, laena mull üks kümpa, ah? Saad järgmisel nädala tagasi. No, mis see kümpa sulle ikka teeb? Ära sured ilma selleta vä? Kurdiks oled jäänud vä? Ah, käi pekki!“ keeras purujommis Marelle selja ja kadus sama kiirelt toast nagu oli tulnudki. Miraldal läks silme eest kirjuks. Ta istus köögitoolile ja püüdis rahulikult hingata. Kui palju oli ta Marellele raha kinkinud, just kinkinud, kuna tagasi ta kunagi seda ei saanud. Kui palju oli ta Marelle pärast mures, kui viimane väitis, et tal on raskekujuline pohmakas, ja kui ta kohe jooki peale ei saa, annab otsad. Tänu Miraldale oli Marelle üldse veel hinges, kuna muidu oleks ta lihtsalt nälga surnud. Kuid nüüd, kui memm hakkas ta lihase tütre eest hoolt kandma, võttis teda nagu oma tütart, nüüd tuli Marelle ja viskas talle alatult kirve selga. See oli siis tasu headuse eest. Ega muidu ei ütelda, et ükski heategu ei jää karistuseta. Ikka ja jälle toimivad need vanad tarkused ja kõnekäänud.
Kui Miralda oli pisut toibunud, lonkis ta tuppa altari ette palvetama. Ta palvetas kõigepealt enda eest, siis Mari-Liisi ja siis Marelle eest. Ta soovis ju kõigile vaid kogu aeg head. Isegi inimsele kes teda hetk tagasi oli rängalt solvanud. Memm ei kandud endas viha, elu oli talle juba ammu õpetanud, et viha külvab järgmist viha ja sellega ei saa elada. Juba aastakümnete eest oli memm õppinud andestama nii, et ta oma elus ei eksisteeriks viha ega kurjust. Kuid tahes tahtmata puutus ta nendega ikka ja jälle kokku, aga õnneks oskas ta need seisundid endast välja lasta. Memm ei kogunud kurjust, kui ühte kõige negatiivsemat enrgiat oma hinge ega ealmisse. Alati peale halba situatsiooni süütas ta oma elamises küünlad ja viirukid mis aitasid ta hinge ja elamise surnud energiast puhatada. Ka ei olnud Miralda kättemaksuhimuline, seega kogu Marelle pere saaga häiris teda, kuid ta ei suutnud vaesele Mari-Liisile selga pöörata, sest nad olid tüdrukuga väga lähedasteks saanud. Nad olid tõesti nagu üks liha ja veri. Ilmselt oli memm ka Mari-Liisile uue hingamise andnud, sest selle vähese aja jooksul kui tüdruk tema juures elas, oli temast saanud nagu täiskasvanu. Mari- Liis oli üks suur päikesekiir eaka memme päevades. Mari- Liis avastas, et oli juba kaks tundi sihitult mööda linna lonkinud. Kaks täispikka tundi olid kadunud nii ruttu, et kirikusse minekust ei tulnud tal enam midagi välja. Tüdruk jalutas linnast pisut välja, kohta kus asus vama maha jäetud hoone, pisut puukuuri meenutav pisiosmik, kus ta oli rasketel hetketel varemgi käinud. Mari- Liis avas ettevaatlikult päevinäinud kriuksuva ukse ja ehmatas ennast krampi. Hoones magas kodutu, väljanägemiselt kaheksakümnendates eluaastates mees, koorem vanu vatitekke peal. Mari- Liis tahtis vaikselt ukse sulgeda ja jalga lasta kuid taat ärkas. Kodutu taat oli näost nii paistes, et ta silmad ei paistnud väljagi. Ta lausus: „Tütreke, ma ei tee midagi kurja. Ma elan siin, kuna päriskodu mul ei ole. Ära pahanda!“
Mari-Liis ei pahandanudki. Miks oleks ta pidanud? Ta vaikis ja vaatas kodutut ning tal hakkas temast kahju. Üks osa tüdrukust tahtis ruttu põgeneda kuid teine osa tahtis taati mingilgi moel aidata. Ühtegi alkoholipudelit hoones näha ei olnud, ka ei vedelenud kusagil ühtegi suitsukoni, kuigi taadi väljanägemine oli õõvastav. Ilmselt polnud ta juba pikemat aega ennast pesta saanud. „Kas, kas teil siis pärikodu tõüesti ei ole? Aga sugulasi? Lapsi? Kas te linnalt ei ole abi küsinud?“ tekkis tüdrukule palju küsimusi. „Ohh, tütreke, küürakaid parandab ainult haud, aga näe, vikatimees ei taha kohe mitte tulla ja mind ära võtta! Mu kadunud abikaasa armastas ikka ütelda, ega surm ei võta ka sealt kuskohast midagi võtta ei ole. Nii ma oma näguripäevi siin eluõhtusse veangi, hing paelaga kaelas.“ „Aga, kas...“ tahtis Mari-Liis küsimustega jätkata kuid kodutu katkestas ja hakkas oma elulugu jutustama. „Mul oli kõik olemas. Oli naine ja kaks last, tütar ja poeg. Elasime nagu õnnelik perekond kunagi omas majas, rannarajoonis, vaid paarsada meetrit merest. Asi muutus peale abikaasa surma. Tütar loobus pärandusest, kuna tema ja ta pere elavad ammu Rootsis, nad on heal järjel ja Eestisse tagasi tuleku plaane neil ei ole. Poeg aga abiellus mustlasverd naisega ja neile sündis lausa kümme last. Nii ma algusel elasingi maja alumisel korrusel, imepisikeses toas, mida kunagi kasutasime sahvrina. Tuppa mahtus ainult kitsas kušett ja väike kummut. Palju mul, vanal toil ikka vaja oli, leppisin sellega. Paari aastaga sai minu kodmajast lausa msutlaslaager, müüdi maha kõik mis vähegi kõlbulik. Kogu minia suguvõsa kolis sisse ja minul ei olnud enam mingit sõnaõigust. Kui tütar haisu ninna sai, tahtis ta mind Rootis viia, aga kuhu mina vana inimene ikka...Ja siis ähvardas poeg mind vanadekodusse või üldse hooldekodusse saata. Ei mina tahtnud kellelegi turjale jääda ning põgenesin kodust. Paar aastat redutasin ühes vanas mahajäetud majas keset linnalähedast tühermaad. Kogu mu mäletus oli sinna kaasa võetud vaid vanade fotode näol. Kuni ühel päeval pensioni toomst tulles nägin oma kodu suurtes leekides. Kõik mu mäletused jäid sinna! Kõik mis mind vähegi veel perega sidus! Kujutad sa ette, tütreke!? Mul ei ole enam mitte midagi!“ valgusid taadi silmadesse pisarad mis mööda ta võidunud buvaikat alla jooksid. Mari- Liis võttis kähku taskust Miralda kingitud taskurätiku ja ulatas selle taadile, kuid taadi pisarad ei tahtnud lõppeda.
„Sina mine tütreke, mine! Minul ei ole enam kaua aega elada jäänud. Mina saan endaga hakkama. Aga luba palun mulle, et sa ei räägi kellelegi, et mind siin nägid. Kas lubad? Ma tahaks enne surma vähemalt rahu saada. Ma ei ole iialgi kellelegi kurja teinud, kuid saatus on minu vastu millegipärast karm. Mine! Mine, mine! Muidu hakkavad lähedased sind otsima ja ma ei taha, et sa minu pärast kannatama peaksid.“ lausa sundis taat Mari-Liisi lahkuma. Mari-Liis lahkus raske südamega. Ta vaatas veel pikalt silmapiirilt hajuvat maja, hoonet kus tema ennast oli mitmeid kordi hästi tundud. Hoonet kuhu ta oli kunagi ema eest põgenenud ja mida ta kutsus oma teiseks koduks. Alles majast eemalduses lasi ta enda seest kipitavad pisarad valla. Ta nuttis südantlõhetavalt nagu väikene laps. Teda lihtsalt puudutas taadi lugu väga, sest selles oli armastust, selles oli siirust ja ausust, mida Mari-Liisi lapsepõlves oli vaid väike kogus. Tüdruk jalutas taas sihitult, nagu enne, kuni avastas ennast Westoffhauseni häärberi eest. 13.11.2015.a. Mai

Westoffhauseni häärberi saladus 16. peatükk



   16. peatükk

Umbes kakssada meetrit merepiirist ulpis, põhi ülespidi, vana must paat. Tõsi küll, eemalt ei saanud aru millega tegu võis olla ja küllap olid lapsed multifilmidest näinud, et vaal on sama värvi ning pidasid veesõidukit hiigelkalaks. Samas tekitas paat ka Rasmuses ja Marelles segadust, kuna nad ei teadnud põhjust miks see seal on. „Tädi, Marelle, mina küll ei arvanud et see vaal on. Ja pealegi tean ma et vaalad ei ole üldse kurjad kalad, nende seljas saab isegi sõita. Ma olen multifilmist näinud. Ma nägin seda musta kogu seal juba randa tulles, kuid ma ei teinud sellest probleemi. Just oleks põnev olnud, kui seal oleks vaal olnud...“ teavitas Keiro rõõmsal ilmel. Rasmus ja Marelle kamandasid lapsed kaldale ja läksid asja uurima. Rasmusel ei andnud Keiro jutt rahu ja ta küsis Marelle käest: „ Oot, kas nad ei olegi sinu lapsed? Kas sa oled nende hoidjatädi? Oma lapsed ju sind tädiks ei kutsuks, või kuidas?“ „Ah, ma ei viitsi praegu sellel teemal rääkida! Pealegi pole see hetkel tähtis, esmatähtis on teada saada ega seal paadi juures juhtumisi ühtegi laipa ei ole.“nähvas naine Rasmusele. Nii nad jalutasid vaikides paadi juurde, kuid õnneks oli see täiesti tühi. Rasmus arvas, et tegu võis olla kohalike poiste ulakusega, et nad kaaperdasid võõra paadi, kuna selliseid asju on enna ka juhtunud. Kuid ta ei suutnud siiski tuvastada kellele paat kuuluda võis. Ankrut ega aerusid ka seal näha ei olnud. Ühesõnaga Rasmus võttis selle ristsõnamõistatuse enda kanda ja nad tirisid paadi kaldale. „Oehh, ma olen nii väsinud. Peaks varsti liikuma hakkama, sada toimetust veel teha.“ kurtis Marelle. „Emme, ei! Mina ei taha veel koju minna! Sa ise lubasid et jääme siia pikemaks ajaks, vähemalt homseni. Mina igatahes jooksen ära ja ei tule autosse!“ jonnis Mari- Liis, ning jooksis piki mere kallast Jaagupi suunas. Poisid kuuletusid Marellele ega läinud sellel korral Mari- Liisi jonniga kaasa. Nad lonkisid, pea norgus, täiskasvanute sabas Kosmonautika Puhkekeskuse suunas, kuid samas kiikasid eemalduvat Mari- Liisi. Tüdruk ei kavatsenudki alla anda, nii kange oli ta. Igasugused hirmud olid tüdrukul meelest läinud, sest tusatuju ja jonn olid temas võimust võtnud, ja sellises hingeseisundis võis Mari- Liis lausa mägesid ületada, ilma, et tal kõrgusekartus meelde tuleks.
„Marelle, tüdruk võib nii ära kaduda. Iial ei või tead kes mööda rannikut ringi longib, sülitas Rasmus kolm korda üle õla ...Ja mida sa siis teed? Kuidas sa saad nii ükskõikselt käituda? Kui sul oma lapsed...“ kutsus Rasmus Marellet korrale. „Oma lapsed, oma lapsed, mida tead sina üldse lastest!“ karjus ärritunud naine ning kiirendas sammu. Rasmus oli suures segaduses, ta ei teadnud kas need on Marelle lapsed või ei. Ta jäi seisma ja otsustas poisid kaasa kutsuda ning Mari- Liisi rahustama minna. Poisid seisid nagu soolasambad ega osanud käituda. Siis avas Kerdo suu: „Onu, Rasmus, me ei julge tulla koos sinuga, tädi Marelle võib väga, väga kurjaks saada ja siis ta ei võta meid enam kusagile kaasa. Nii võib isa meid koduaresti panna ja kogu meie suvi möödubki luku taga“ olid poisi silmad veekalkvel. Keiro noogutas venna jutu peale. „Poisid, palun ütelge mulle kes Marelle tegelikult teile on? Kas ta siis ei olegi teie ema? Kas ta on teie hoidjatädi?“ püüdis Rasmus asjasse selgust saada. „Ei ole ta meie ema ja tädi ka mitte, aga meie isa usaldab teda ning nii ta võtabki meid igale poole kaasa. Isa käib ise kogu aeg tööl ja tal ei ole aega meiega tegeleda.“ selgitas Kerdo. „Ah nii, ah siis nii käitub Marelle võõraste lastega,“ mõtles Rasmus endamisi. Ilma pikema jututa sammus ta välgukiirusel Mari- Liisi suunas. Tüdruk istus suurel rändrahnul, pea jalge vahel ja röökis täiest kõrist: „Ma vihakn sind! Ma vihkan sind, emme! Ma ei taha enam sinu tütar olla! Ma tahan issi juurde! Ma tahan ära surra!“ Nüüd ei saanud Rasmus enam millestki aru, sest talle tundus, et väga siira näoga poisid valetasid . Või kutsus Mari- Liis mingil põhjusel Marellet emaks? Kas Marelle survestas teda selleks? Rasmus ei tahtnud küll võõrast tühiõunast ampsu võtta, kuid talle tundus et enam ei ole valikut. Ta haaras nutva Mari- Liisi sülle ja püüdis temaga rääkida. Tüdruk siputas nii tugevalt jalgu, et mehel oli teda algul lausa raske kinni hoida. Tal oleks justkui karu jõud olnud. Aga lõpuks tüdruk andis alla. Küllap oli väsimus oma töö teinud, või tundis tüdruk üle pika aja et keegi hoolib temast. Ta hakkas läbi nutu Rasmusele kurtma:
„Minu emme ei armasta mind! Mitte kunagi ei ole ta mulle ütelnud et ta mind armastaks. Mitte kunagi! Kui ma ükskord julgesin ta käest seda küsida, käratas ta ;“Lolliks oled läinud vä!? Vaata vähem neid Mehhiko seebiseriaale! Minu vanemad ei ole mulle kunagi ütelnud, et nad mind armastaks. Ja pealegi lõpeta see jonnimine ära, muidu annan su lastekodusse!“ „Annab sinu lastekodusse? Kas ta siis ikkagi on su ema?“ ei saanud Rasmus enam mitte millestki aru. Segadus temas aina kasvas. Tüdruk vaatas veidra pilguga onule otsa ja lausus: „Ma tahaks et ta ei oleks mu ema. Ma tahan endale sellist ema kes mind armastaks! Aga ta on minu ema, kuid mulle on kogu aeg tundunud et ta hoopis vihkab mind.“ „Kas Kerdo ja Keiroga käitub ta teistmoodi? Kas ta hoiab su vendi rohkem?“ uuris Rasmus. Mari- Liis vaatas teda jahmunud pilguga ja ei lausunud enam sõnagi. Suured pisarad voolasid mööda ta põski Rasmusele sülle ja mees tundis, et ta vaid piinab tüdrukut oma küsimustega. Nad palus tüdrukul oma kukile ronida, millega viimane imekobel nõustus. Küllap meenus talle Ralf, kes teda tihti kukil kandis, kuigi tüdruk kartis kõrgust. Aga issi kukil oli alati turvaline olnud. Kuid pisarad ei tahtnud lõppeda, sest Mari- Liis südamest kartis ema reaktsiooni. „Noh, korjasid selle närvipuntra üles. Jonnipunnil vedas! Sitaks vedas!“ räuskas Marelle ebatsensuursete sõnadega, mille peale Rasmus teda korrale kutsus. „Lõpeta ära! Nad on ikkagi lapsed! Nii mürgitad juba lapsena nende hinged ja mida sa siis veel elult ootad!? Kas, kurat, sul südant üldse sees ei ole või?“ ägestus mees. Marelle sai maruvihaseks, et Rasmus laste poolt oli. Oli ta ju selline naine kes pidi alati saama suure karja juht olla. Tema pilli järgi pidi isegi Ralf kodus tantsima. Õhk kauni rannikuküla rannas oli väga paksuks läinud. Mari- Liis jäi Rasmuse sülle magama ja poisid istusid hiirvaikselt rannal ja ehitasid liivalosse. Vaid aeg-ajalt piilusid nad kulmu nurgast teiste poole. Rasmus tõusis magama jäänud lapsega püsti ja luba küsimata viis Mari- Liisi Gagarini majja magama. Marelle istus autos ja pahvis närviliselt sigaretti. Ta oli püha viha täis, kuid olukord näis lootusetu. Ühest küljest tahtis ta jääda puhkekeskusesse lausa mitmeks päevaks, kuid teisalt oli päev just mitte kõige parema iseloomuga olnud. Naine kustutas suitsu, viskas koni teadmatusse kaugusse, mile peale nägi Rasmust tulemas ja koni üles korjamas. Naine turtsatas ja käivitas auto.
„Oota nüüd! Kuhu sa lähed? No, kurat! On naised!“ sai Rasmus veel autost kinni. Marelle tegi omast arust nalja: „Tahtsin vauid nalja teha, tahtsin vaadata kuidas sa reageerid. Ja ära hakka mulle mingeid noomitusi siin lugema, muidu võib nali tõeks osutuda!“ „Naine, mis sinu sees toimub?! Ma siin ennist arvasin, et oled ikka endine Marelle, aga tundub et eksisin ja lausa rängalt eksisin. Kuhu on jäänud see armastav ja hell naine sinus? Kuhu on jäänud su südametunnistus? Mis putukas sind küll hammustanud on? Issand küll, me ei oleks pidanud ükldse enam kohtuma! Ma olen sinus sada protsenti pettunud!“ seisis Rasmus auto kõrval ja ta silmad olid vaheldumisi kurbust ja kurjust täis. Mähkamatult oli päev videvikku jõudnud. Kairo ja Kerdo ehtasid liivalossikesi rannal juba tundide kaupa, kuid nad ei julgenudki sealt ära tulla. Kui Marelle Rasmusele teatas, et tahab üksinda autos olla ja muusikat kuulata, lahkus mees auto juurest ja läks poistega jutustama. Talle jäigi selgusetuks kes lapsed Marellele on kuid ta otsustas, et ei hakka oma pead selle üle enam vaevama. Lõppude lõpuks võõras mure. Hämadrudes juhatas ta Kerdo ja Keiro Gagarini majja magama, kus juba Mari- Liis õndsat und ilmselt nägi. Mees nägi, et Marelle istub ikka veel autos ja kuulab muusikat mida saab vaid vaibakloppimise alla liigitada, kuid ta ei tenud naisest välja, liikus oma auto suunas ja otsustas minna mõningate kilomeetrite kaugusele, Kablisse „Ultima Thule“ kontserdile. Kui Marelle märkas Rasmust auto suunas liikumas, astus ta oma autost välja ja karjus:“ Kuhu sa lähed? Tahad ütelda, et lased varvast ja jätad mind nende väänikutega üksi? Seda ma küll sulle ei andesta!“ „No, eks sa pane oma autole ka hääled sisse ja läheme! Kablis algab viieteistkümne minuti pärast „Ultima Thule“ kontsert ja mina küll sellest ilma ei taha jääda. Chiao!“ tõmbas ta auto ukse enda järel kinni, kuid Marellel olid sellel hetkel ilmselt maailma kõige väledamad jalad. „Oota nüüd! Oota! Võtad ehk mind ka kaasa!?“ jooksis ta ähkides Rasmuse auto juurde. „Noh, hea küll! Roni peale!“ muutus mehe süda härdaks.
Kui nad peateele jõudsid, tundis Rasmus naisel alkoholilõhnu ja küsis: „Mida? Miks sa joonud oled? Mis sinuga toimub? Ohjah, te naised olete...“ ei saanud ta oma lauset lõpetada, kui Marelle surus oma huuled mehe huultele ja auto keeras metsavahele tagasi. See mis seal männikus toimus, sellest oskavad pajatada vaid liivaluited männimetsas. Aga kontserdile nad jõudsid. Küll viieteistkümne minutilise hilinemisega, aga jõudsid. Ja ega neil siis veel teineteisest küllalt ei saanud, terve öö ja terve puhkekeskuse maja oli nende päralt. Hommikul, kui Marelle püüdis salaja puhkemajast välja hiilida, et Gagarini majja minna, nägi ta Gagarini maja juures seismas tuttavat autot. 13.11.2015.a.
Mai