kolmapäev, 24. jaanuar 2018

Üksinda Maailmas 22.pt


    1. peatükk
„Kallis, miks sa ennast blondiks värvisid? Tahtsid mulle muljet avaldada vä?“ Kusti tegi Laureenile silma.
„Aha-ahh, jube heal arvamusel endast,“ nentis Laureen.
„Inimene peab elama nii nagu talle meedlib. Mina leidsin, et elu punapeana ei ole mind just hästi soosinud, sestap otsustasin oma imagot vahetada. Katsetan ehk hakkab mul blondina paremini minema, ja kui ei, siis on kosmeetikapoodides veel värve.“ Laureen selgitas asja.
„Näedsa! Ma nii lootsin, et ikka natuke ka minu pärast,“ nuuksus Kusti. Ta ootas naiselt ilusaid või kiitvaid sõnu, kuid Laureen oli nendega väga tagasihoidlik. Tegelikult see isegi meeldis Kustile, sest ta esimene armastus, kellega nad kokku ei jäänud, loopis kogu aeg meelitavaid sõnu tuulde, aga kui Kusti sõjaväkke läks, ronis pruut juba samal ööl Kusti parima sõbra- Theoga voodisse. Ime üldse, et Theo ja Kusti veel suhtlema ja sõbrutsema jäänud olid.
„Lootus olla...“
„Seilasime, teame!“ Kusti muigas.
„Aga Reen...,“ tahtis Kusti midagi küsida.
„Ise oled paras renn!“ Laureen kuulis valesti.
„Näehh! Ma tahtsin su käest just küsida, et kas ma võin sind Reeniks kutsuda? See on nii ilus ja eriline hüüdnimi, sama kena kui sina,“ polnud Kusti komplimentidega kade.
Laureen piidles teda altkulmu, kuid kordas mõtteis seda nime ja see isegi meeldis talle.
„Okei, okei, Stav!“ Laureen ristis Kustase pigem Staviks, sest Kusti oli tema jaoks kulunud ja leirdatud nimi.
„Hahaa! Aga Stav on tõesti huvitav! Aga siis oledki sina minu jaoks Reen ja mina sinu jaks Stav. Sobib?“ Kustile sobis.
„No mida ma ikka vastab-sobib!“ Laureen oli üliarmsa olekuga, põselohud eriti esiplaanidl, et mees oleks tahtnud neid silitada, aga ta hoidis tagasi.
„Aga luba ma arvan?“ Kusti ei lasknud oodata kas Laureen lubab vaid küsis;“kas lapsena kutsuti sind Lauraks?
„Ei!“
„Siis Leenuks?“
„Ei!“
„No siis Lauriks?“ Kusti muheles.
„Ei!“
„Kelleks siis?“
„Etiks. Ja ära uuri elu!“ Laureen ehmatas ise ka, et selle hüüdnime välja ütles. Kusti vaatas kulmu kortsutades talle otsa ja püüdis aimata miks Etiks.
„Etiks siis mille järgi? See nagu poleks üldse su nimest tuletatud.“
„Ma ju ütlesin, et ära uuri elu! Ja pealegi, kes ütles, et hüüd,- või hellitusnimi peab just nimest tuletatud olema?“ Laureen arvas, et nüüd vingerdas ta välja, et Kusti ei hakka kahtlema selles, et lapsena kandis Laureen hoopis teist nime. Ja tal õnnestuski see õnneks.
„Olgu, olgu! Aga sa oled kuidagi salalik, ei taha oma minevikust rääkida, kuigi see huvitab mind väga,“ andis Kusti teada.
„Tead, Stav, me oleme nagu mingid pubekad, hea, et veel lätsu mängima ei hakka!“ Laureen tundis ennast tõesti pubekana, kui nad olid kakikõega nuputanud mis saab nende tuöevase nimeks olema. Laureenile isegi meenus, et mingis mängus oli talle Kusti nimi ette visanud ja nad õege naersid, et siis peab Laureen ehk Loriett enda nime Itiks vahetama, sellest ka see Iti nimi Kusti ja Laureeni tutvumisse tuli.
„Eti-Reen ei kõla ka halvasti,“ nentis Kusti, nagu tahaks naise minevikus sobrada, aga seda vaid heatahtlikult.
„Ei mingit Eti-Reeni, eelistan ikka Reen siis juba olla. Sa ju ka ei tahaks, et ma sind näiteks Gustav Hernesaksaks kutsuks?“ Laureen nimetas kuulsa dirigendi nime ja lootis, et Stav vastab sellele jaatavalt.
„Oo, see oleks küll mulle au, olla nii kuulsa ja andeka dirigendi nimega!“ Kusti muigas, tegi silma ja vaatas naist nii armunult, et Laureenil hakkas lausa piinlik. Selline pilk tegi naise kohmetuks ning isegi sõnad uppusid tal suhu ära. Mees teadis seda ning aian pinnis küsimustega, mis jäid vastusteta. Aga just see häbelikkus ja konkreetsus köitsid meest üha enam naise külge ning ta kartis väga haiget saada, sest Kusti oli Laureeni armunud.
„Tead naine, mulle meeldib sinu siirus, konkreetsus ja siht, mis tundub sul silme ees olevat. Ja me ei ole mingid pubekad enam, see lapsemeelsus, mis ka täiskavanutes püsib, on pigem voorus. Kujutad sa ette, kui näiteks kolmekümneaastased võtaksid oma elu hirmtõsiselt ja nendest ei kumaks enam ühtegi rõõmu-, ega õnnehormooni? See on jube kurb. Ma ei kujutaks sellist elu ettegi. Olgugi, et meil kõigil on tulnud ja tuleb elus ette raskeid hetki ja olukordi, ma leian, et seda lapsemeelsust me ei tohiks kaotada, muidu oleks elu rutiinne ja hall, lausa sombuselt hall, nagu hiline sügis, kui puuoksad on alasti ja raagus ning maailm üleni värvitu või hallikas.“ Kusti sattus jutulainele.
„Jah, Stav, jah, sul on tuline õigus! Küll sa oled mul tarkpea!“ Laureen muigas.
„Sul? Sa ütlesid sul? Ohh, mul läksid põlved nõrgaks,“ tunnistas mees.
„Näehh, totu!“ Laureen naeris häälega.
„Aga tegelikult, Reen? Kas sa tegelikult hoolid minust?“ Stav esitas nüüd juba tõsisema küsimuse. Reen vaatas teda häbelikult ja pidas õigemaks vaikida. Tal ei olnud kunagi suhet olnud ja ta kartis seda luua, kuigi Staviga nad suudelnud olid ja suhe oli ju olemas. Aga lähedasemaks saada kartsid tegelikult mõlemad.
„Eti, Reen, Laureen, uuu!“ Stav ootas vastust.
„Sa oled nii kärsitu. See on ju siililegi selge, et ma hoolin sinust!“ Reen vastas viimaks ja oli isegi üllatnud.
„Aga, kui meil lapsed tulevad, siis peavad nad tulema sinu moodi, sest sa oled armas,“ unistas Stav suurelt.
„Misasja? Ära hakkad pöörama või?“ Reen naeris suurel häälel. „Sa vist oled liiga palju filme piilunud!“
„Ma piiluks pigem sind ja seda ei saaks iial liiga palju!“ Stav muutus iga hetkega üha avameelsemaks.
„Kas sa iga tüdrukuga flirdid nii?“ Reen tahtis teada, sest ega Stav ei olnud samuti talle oma minevikust midagi rääkinud. Neil kahel oli teineteise ees väga palju saladusi ja nad tundsid teienteist ikka veel vaid mõne, või siiski mõnekümne reaga, kuid seda oli kahtlemata vähe.
„Reen, kullake, kui sa vaid teaksid...“ Kusti muutus nukraks.
„Tahad mulle millestki rääkida? Mida ma peaksin teadma? Ega ma ei sunni sind millekski ja sa ei pea rääkima asjadest mis sulle haiget teevad,“ oli naine armuline ja arusaaja.
„Reen, kullake, kui sa vaid teaksid...“ haaras Stav naise embusse ja suudles teda.
„Oh, sind! Mina juba lootsin, et nüüd hakkad oma minevikust pajatama,“ nentis naine.
„Ma ei taha rikkuda nii imelist õhtut minevikuvarjudega, mis siiani haiget teevad. Aag tänu sulle hakkan ma neinest üle saama, sest sa oled mulle väga kalliks saanud,“ avameelitses Stav.
„Räägime millestki muust.“ Reen ei tahtnud Stavile midagi peale suruda.
„Räägime näiteks natuke nõiajuttu?“ Reen pakkus teema välja, kuid Stav vaatas teda üllatunud ilmel.
„No näiteks sellest, et mul oli üks põhjus veel juuste värvimiseks,“ tegi naine silma. Mees lootis, et nüüd Reen ütleb, et ta värviski need tema pärast ära, ja muigas ning oli põnevil.
„Ma ei tea kui palju ja kas sa oled lugenud või teadlik, et punapead olla nõiad. Siin majas elas enne mind nõid, tervendaja, taimetark või ravitseja, või kuidas ning kelleks keegi teda kutsus ja nüüd elan siin mina. Rahvas räägib igasuguseid legende ja juba olen kuulnud, et mind kutsutakse Puna-nõiaks, aga mulle see mitte ei meeldi. Nii otsustasingi, sellest nimest lahti saamiseks, enda juuksed ära värvida. Ma ei ole nõid, ära karda, aga teistsugune võin ma tõesti olla, nagu sinagi maininud oled. Me kõik oleme teistsugused, ka sina, Stav.“
„Sa ei pea mulle milleski aru andma, oled niigi ilus, kasvõi kiilakana. Sinu silmad on väga teistsugused, neis on palju kurbust, armsust, valu, hirmu ja headust. Ma pole mitte kunagi selliste silmadega inimest isegi unes näinud, ausõna!“ Stav pihtis ja näitas sellega kui armunud ta naisesse on, sest siis, kui inimene armub, hakkabki ta nägema oma armastatus silmi teistsugusena, unustades, et ka ta enda pilk on armununa teistsugune, erutust reetev ja kõnekas. Armunud inimesel on võime näha isegi kurjades ja külmades silmades soojust ja headust, ta ei näe armastatu vigu, või kui näebki, siis ei tunnistada seda, ei endale, ega teistele, kes kipuvad teda valgustama ja omast arust silmi avama.
„ Oo, või veel!“ Reen pilgutas Stavile silma ja Stav ei suutnud enam tõsiseks jääda. Reen süstis temasse seda lapsemeelsust juurde ja nad olid õnneliku, noored nautisid iga hetke, mis neiel osaks sai. Neil polnud kusagile kiiret, ka teieneteise tundma õppimiseks mitte. Mõöemad olid vaistlikult seda meelt, et aeg on see mis asju korradab ja paika sätib. Aga seda nad juba teadsid, et mahuvad ühte aega, ruumi ja seltskonda ära, mahuvad ideaalselt, ilma muredeta. Nad oleks nagu õde ja vend, ühes hingamises ja ühes saatuses. Aga see võiski tulla sellest, et Reen oli liiga kaua kaksikõest eemal olnud ning ta otsiski mehes eelkõige õde, sõora ja saatusekaaslast, kellega nad saavad ühte õhku hingata. Ja kaugel see armastuski enam sõprusest on.



24. jaanuar. 2018.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar