pühapäev, 24. september 2017

Jaansoni rada 69. päev + Pärnu Postimees

vaatan teid kolmanda silmaga ;)

 Olin pmst 2 päeva siit eemal. Lihtsalt vajasin natuke vaikust ja seenemetsas kondamist, ärge pange pahaks et ma teie kõnedele ei vastanud! Eilses Pärnu Postimehes ( 23. september)ilmus sisukas artikkel minust, läbi Tõnu Kanni ja Urmas Luige nägemise. Aitäh selle eest, poisid! Olen saanud väga palju positiivset tagasisidet ja loomulikult meeldis artikkel mulle endale ka.

 Kui Tõnu Kann mulle 15. septembri hommikul äratust tegi, olin ma alguses kahtleval seisukohal, et kas seda artiklit vaja on. Aga kuna ma juba olen avaliku elu tegelane ja Tõnu on imeline ajakirjanik siis ma ei suutnudki ei öelda. Samuti meeldis mulle, et minust fotod jäädvustab Urmas Luik, sest oleme temaga korduvalt koostööd teinud ja kõik on alati kenasti laabunud. Ka sellel korral. Kahjuks on artikkel küll tasuline, aga ma ostsin endale ajalehe, või õigemini ostis selle mulle naabrinaine sest eile (laupäeva) hommikul tuhisesime kohe seenemetsa ja mul ei olnud lihtsalt aega, nii tihe päev oli. Lugesin ise artikli läbi alles täna varahommikul. Tõnu oskab väga hästi küsida ja ilmselt oskan ma ka vastata. Ausad küsimused-ausad vastused!

 Artiklit lugeda saate SIIT!

 Eile sõitsid poisid Lätti. No läksid naabreriiki külastama ja viskasid meid Germoga Jõulumäe metsade vahel maha. Hea et viskasid, kuna korjasin tunni ajaga terve 10 liitrise ämbritäie seeni ja veel pool ämbrit puravikke ka. Puravikud praadisin või sees ära ja panin purki, aga teisi seeni (enamus igasugused riisikad) kupatan siiani, sest täna oli kena suvepäev ja aias askeldamisest just hea aeg, nii ma kupatatud seened külmkappi viskasingi. Homme ehk saan need purkidesse soolata. Seega eilne rada sai metsas läbitud. Ma käiks iga päev seenel kui saaks!

 Täna hommikul läks kell 5.23 uni ja juba kell 6.20 olin rajal. Linn alles magas aga juba kell 6.45 läks valgeks. Läbisin 6 km. Üksinda kepikõndisin, kuna ei raatsinud Germot nii vara rajale ajada ja kui aus olla siis mulle meeldibki kõige rohkem üksinda seal kepikõndida ja omi mõtteid mõlgutada, nagu mainisin ka artiklis. No igatahes paar kalameest tuli vaid rajal vastu ja nemad ka naeratasid mulle, ise arvasin, et ju on ajalehte lugenud. Varahommikul rajal käimise pluss ongi see et sa ei jää kellelegi jalgu ja vastupidi. Uku kõrts oli ka sellel nädalavahetusel suletud ja ühtegi joodikut mul teepeal ees ei kakerdanud. Vabandust väljenduse eest, aga kui elad kurikuulse kõrtsu juures siis ei kõla isegi sõna alkohoolik kenasti. Ainus mida oli kohutavalt valus vaadata, et nr 14 buss sõitis Aleksandri pubi ees ühest klaastaarast üle ja tänav sai klaasikilde täis. Ilmselt purunesid ka bussi rehvid... Pudeleid vedeles üldse igal pool, komistasin lausa otsa, sest eile oli Pärnus motohooaja lõpetamine ju. Aga pole minu kommenteerida, kuigi kahju on vaadata, et inimesed ei märka oma pahna visata ka siis prügiksti kui prügikast on nende kõrval. Aga see selleks.

 Pool päeva askeldasime aias, küpsetasime šašlõkki, poisid niitsid muru ja juurisid põõsaid. Päikeseline suvepäev oli ju. Olen isegi taas päikesepunane, kuigi peale Porto päikest on mulle isegi natuke pruunikas jume peale tulnud. Hakka või uskuma legendi et kui käid soojal maal ära ja võtad seal päikest, hakkab ka albiinonahkse inimese nahk pruuni tooni võtma. Küllap nii ongi, sestap jumekam olengi.

 Reedel keetsin ka seeni, Terje tõi. Need on kenasti purki soolatud ja natuke on ka mu varasalves hoidiseid, mitte küll nii palju nagu eelmisel aastal, aga ikkagi. Moose peaks veel keetma, sest Germo avab usinasti purke ja armastab igal hommikul süüa kaks viivu moosisaia. Ei saa ju keelata. Las sööb. Ise ma mekin harva neid, vaid siis kui siu tuleb. Ja endiselt olen ma kõigesööja, dieetidega ennast ei piitsuta. Öhtusöögiga pingutasin üle, kuna vahepeal oli ülimagus ikluuini ja tõustes olin liiga näljane. Kartul ja kotlett maistsesid hästi. Seega- hakake liikuma ja kaal hakkab koos teiega!

Head!

Fotogalerii:
foto: Urmas Luik
Pärnu Postimehe esikaanel..(foto: Urmas Luik)
artikkel (foto: Urmas Luik)
ja natuke veel...
kell 6.20 Vana-Rääma...
varahommikune Rääma tänav...
Bestri pood varahommikuses üksinduses...
2 km läbitud uhketes Porto roosades tennistes :)
päike hakkab tõusma juba...
ja ongi valge!
3 km läbitud...
linn ärkab...
ja mina olen täiksa ärkvel...
 1 km koju...
töömees niidab aias...
väike šašlõkk...
Germo ja pirn...
peatus-seenemets!
10 l riisikaid...
puravikud...
puravikud pannil või sees praadimas...
puravikud purgis...
Zorro tervitab :)
soolaseened purgis...
veidike hoidiseid...
veidike veel...

24. september. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar