pühapäev, 27. august 2017

Kodune nädalavahetus, hoidised, hoidised ja...


 Kui ma eile hoidiseid sisse tegema hakkasin olid seened juba kohal (kui Arno isaga...). Kuigi ma ise armastan väga seenel käia, juhtus eile nii, et mulle toodi seened koju kätte. Aga mulle meedib neid puhastada ja valmistada ka. Ja loomulikult süüa. Nimelt Maarja otsustas eile seenele minna ja seened mulle tuua. Aitäh, aitäh, aitäh!

 Kõige rohkem oli puravikke, need ma praadisin või sees ära ja panin purki. Enne loomulikult puhastasin, kraapisin noaga kübara puhtaks, võtsin torukeste kihi kübara alt ära ja loomulikult vette ma neid ei ponnud, nagu ikka. Midagi keerulist ei ole.

 Männi- ja kuuseriisikad ning erinevad pilvikud kupatasin läbi ja tegin neile marinaadi peale. Porgandit küll ei juhtunud kodus olema, aga panin palju sibulat, pipart, soola, äädikat, nelki, loorberi, sinepiseemneid, vett ja suhkrut. Väike purk sai täis, aga midagi ikka.

 Eile õhtul hakkisin erinevad paprikad, tomatid, sibulad, küüslaugud tükkideks. Lisasin äädikat, suhkrut, soola, pipart, loorberi, tilli, sibulat, küüslauku, toiduõli ja panin seisma. Täna keetsin selle mögina läbi, panin purkidesse ja kuumutasin ära. Loomulikult lisasin maitseaineid oma maitse järgi, seega reteseptikoguseid te minu käest ei saa. Tehke ise ka nii, saab maitsvam.

 Ahjaa, mingi tähtpäev on tulemas, selle puhul käisid külalised ka, kuigi ma ei pea sünnipäeva, sest see pole nii tähtis. Naabrimehe toodud hundinuiad jäädvustasin pildile, aga ahjupraad jäi jäädvustamata. See koosnes kahekilosest forellist, mille mätsisin fooliumisse, lisasin kõhu vahele ja peale sibularõngad, kala maitseaine, soola, sidrunipipart ja majoneesi. Väga maitsev tuli. Aitäh kalamehele! :)

 Tänaseks on teised plaanid mida me õige pea teostama ka hakkame. Aga mitte kodus. Mõnusat pühapäeva ja head isu!

Galerii:
puhastatud puravikud praevad või sees pannil...
segaseened lähevad kupatamisele...
praetud puravikud purgis...
praetud puravikud ja marineeritud seened
läheb pangesalati hakkimiseks...
ja pangesalt purkides...
naabrimehe kingitud hundiniuad viisid mõtted lapsepõlve ;)

27. august. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar